2011. május 23., hétfő

Tablet

Van egy Yamoto Passenger Lite nálunk. Jobban mondva nálam is van egy, meg Spidernél is. A 'Lite egy tablet. Most akkor meg is kellene állnunk egy kicsit és végig gondolni, hogy mire is jó egy tablet.
De először is: mi is az a tablet? A tablet egy olyan könnyen hordozható termék, ami megfizethető és olyanok számára is könnyen használható, akiknek nem munkaeszközük a számítógép, hanem inkább csak multimédiás tartalmak megtekintéséhez, internetezéshez használják a számítógépet. (forrás: http://www.tablagep.hu/tablagepek-fogalma-csoportositasa)

Nos, akkor kicsit világosabban láthatjuk a dolgot. Internet és multimédia. Vagyis móka. Felesleges azt várnunk, hogy ezen fogunk videót szerkeszteni. Illetve - óvatosan a jóslásokkal - pillanatnyilag úgy tűnik erre még egy kicsit várnunk kell. Hogy megkönnyítsem a dolgot, elmondom, hogy én mire használtam ma, aztán majd Spider is elmondja a saját verzióját. Ebből eldöntheted, hogy kell-e neked ez vagy egy ilyen, vagy sem.
Ma vonatoztam egy órát Pestre, aztán metróztam 25 percet. Amikor felültem a vonatra, a zenelejátszón elkezdtem lejátszani a kedvenc Stones válogatásomat (a memóriakártyán - az is Yamoto, haha - van egy pár album), közben az FBReader nevű e-könyv olvasóval átnéztem az egyik sulis jegyzetemet. Amikor eluntam, játszottam kicsit - nálam nem nyerő az Angry Bird, menni megy, de engem nem köt le - mahjongoztam. Filmet azért nem néztem, mert fontosabb volt az olvasni való. Csak belenéztem a letöltött film előzetesébe, hogy milyen a minőség. Holnap kipróbálom a HDMI átvitelt, rákötöm a tévére.
Internetezni menet közben nem tudtam, mert a 'Lite-ban nincs se Bluetooth, se 3G - ezért Lite. Androidos telefonnal elméletileg lehet wifiroutert csinálni, és akkor rögtön okés, de egyrészt nem csináltam még ilyet, másrészt egy kövület a telefonom (szeretem ha sokáig bírja az akksi..). ezt majd elmeséli Spider. Egy Dropbox regisztráció nagyon megkönnyíti a készülék használatát, nem kell marhulni a memóriakártyával, a Dropbox-kliens teszi a dolgát, szépen szinkronizál.
Wifi van a készülékben, így aztán ahol van free vagy hozzáférős net, ott csatlakozik, teszi a dolgát. Böngészhetsz, fészbukozhatsz, ímélezhetsz. A rezisztív kijelző megszokást kíván, de kezelhető. Gondolom jön majd nemsokára a kapacitív, azzal még kevesebb gond lesz.

Azt írják még az okosok, hogy ilyesmire is jó - majd utánajárunk:
autó fogyasztásmérés – Mileage
blog írás – Blogger-droid
Facebook olvasás
Google Analytics nézés – mAnalytics
RSS (Google Reader) olvasás – Google Reader
ssh-n távoli gép elérés – ConnectBot
web böngészés
zenefelismerés – Shazam, SoundHound
zenehallgatás – TuneWiki (last.fm-et is tud!)
navigáció – iGO, Waze
msn, facebook chat – eBuddy, Meebo IM, MSN Mercury Mobile

Még egy fontos dolog: Android 2.1 fut a gépen. Hogy mi az az Android? Nos, gyorsan ennyi: az Android a Google Linux alapokra helyezett, ám Java nyelven programozható beágyazott platformja. Az Android érdekességét éppen ez a két jellemző adja: az alapszintű működését és az eszközök kezelését egy módosított Linux biztosítja, amelyen egy DalvikVM virtuális gép fut, és az operációs rendszer szolgáltatásait már Java nyelven írt programok használják.

Egyelőre mára ennyi, holnaptól átvesszük a részfunkciókat. Most már tényleg tűz aludni. Holnap is van nap. Illetve ma. Bazzz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése